Dacia Duster 2021, din perspectiva experților: ce trebuie să știi înainte să faci comandă

de: Andrei Simion
29 06. 2021

Dacia a prezentat recent noua versiune Duster facelift 2021, un model gândit pentru a menține interesul până la lansarea noii generații a SUV-ului produs de constructorul de la Mioveni.

Dacia Duster, varianta facelift, a fost prezentată recent de constructorul autohton, iar livrările vor începe din această toamnă. Până atunci, specialiștii TopGear România remarcă faptul că noul model preia elemente stilistice ale noii identități vizuale prezentate în premieră pe ultima generație Logan/Sandero.

Blocurile optice integrează luminile semnătura luminoasă LED în formă de „Y”, iar calandrul este marcat de noi elemente cromate în relief. Duster este și primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (în față). Experții au analizat noul model și au publicat pe Facebook o mică recenzie.

Dacia Duster 2021, în viziunea specialiștilor

Experții cred că, în urma modificărilor la caroserie, mașina este acum și un pic mai aerodinamică, ceea ce a dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2 în cazul versiunii 4×4.

La interior, o noutate este consola centrală înălțată, dotată cu o cotieră care poate culisa pe o distanță de 70 mm și care integrează un spațiu de depozitare închis cu volumul de 1,1 litri și, în funcție de nivelul de echipare, două prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate. Duster dispune și de o tapițerie 100% nouă, precum și de tetiere noi.

Pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth), sunt disponibile două noi sisteme multimedia: Media Display și Media Nav, care beneficiază de un ecran de 8”, ultimul dispunând de sistem de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, arată cei de la TopGear România.

Și în versiunea GPL

Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezența cutiei de viteze automate EDC (dublu-ambreiaj) cu 6 trepte, disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, din păcate doar în configurația 4×2.

Versiunea cu GPL a pornit un rezervor de gaz cu circa 50% mai mare decât modelul anterior. În regim de funcționare pe GPL, Duster ECO-G emite în medie cu 9,5% mai puțin CO2 decât un motor pe benzină echivalent. În plus, el oferă o autonomie de 1.235 kilometri datorită celor două rezervoare care cumulează un volum util de aproape 100 de litri: 50 de litri de benzină și 49,8 litri de GPL.

Volumul util de GPL este mai mare cu 16,2 litri față de precedenta generație de Duster GPL, oferind un plus de autonomie de peste 250 kilometri, se mai arată în postare.

Livrările noii versiuni Duster încep din această toamnă, iar prețurile le poți găsi AICI.